Dag 05 Weer naar Nijmegen

16 april 2024 - Hamburg, Duitsland

Als de trein pünktlich zou zijn geweest, was er niets te melden geweest. Maar toen we ruim op tijd op het Hbf stonden, bleek de trein al een kwartiertje over tijd. We stonden helemaal aan het begin van het perron om in rijtuig één in te stappen voor de gereserveerde zitplaats.

Station HamburgHbf Hamburg

Zo’n ICE heeft veertien rijtuigen, dus een krappe 500m is een aardige schatting voor de lengte van de trein.

Inmiddels legde de machinist uit dat de reden voor de vertraging er in zat dat de voorruit niet was gepoetst en bij 200km/h is een goed zicht wel fijn. Eenmaal onderweg gaat de trein stilstaan.

In ice bij Lünen

Er is geen station, er blijkt iets te zijn warmgelopen. Zo’n lange reus zit waarschijnlijk vol sensoren. Al (niet) doende hebben we een halfuur vertraging opgelopen, waardoor de aansluiting in Osnabrück vervalt. Reizigers naar ‘Holland’ worden aangeraden nog “even” in deze trein te blijven en zo door te sjezen naar Duisburg. Daar is een goede aansluiting met de ICE naar Amsterdam.  Wij kunnen dan in Arnhem overstappen naar Nijmegen.

Duisburg
Zo gezegd , zo gedaan. In Duisburg hebben we een halfuur over dat we willen benutten om een zitplaats te reserveren, maar dat kan zo kort tevoren niet meer. We stappen toch maar in de overvolle trein naar Amsterdam en besluiten ieder voor zich een plekje te zoeken. En dat lukt! Voor een uurtje worden we gescheiden, maar we zitten niet eens zo ver uit elkaar.  Ach het is maar voor even.

Dick komt terecht bij een drietal heren, die een treinbotsing hebben meegemaakt bij Worms, waarbij hun ICE door een rangerende regiotrein van de baan werd gedrukt. Verder geen gewonden, maar wel 500 passagiers in bussen.

Deze ICE blijkt in Arnhem perfect aan te sluiten op de intercity naar Nijmegen en tegen vijven zijn we weer veilig thuis. In een heel schoon huis, want onze hulp is vandaag geweest.

1. Emely:
    16 april 2024
    Wat een mooi treinverhaal!
    Welkom op het Nijmeegse Kerkpad.
  2. Zus Elly:
    16 april 2024
    Hè hè eindelijk thuis. Wat een treinreis verhaal. Je zou er sagerijnig van worden.
    Maar jullie zijn wel wat gewend.
    Dank voor de mooie foto's ; het was weer genieten. Nu weer lekker thuis met de thermostaat een tikkie omhoog. Het wil maar geen zomer worden. En nu half mei naar Italië
    Dan zal het hopenlijk toch een stuk warmer zijn. Ik verheug me weer op jullie mooie verhalen. Lfs Zus.

Jouw reactie