Eifel Dag 2

14 september 2017 - Bernkastel-Kues, Duitsland

Langs de Moezel

Als het te nat is voor fietsen, kun je altijd nog met de auto langs de Moezel (Mosel). Het een zijrivier van de Rijn die bij Koblenz eindigt en die buitengewoon kronkelt. Via een mooie aanrijroute kwamen we aan in Cochem. Het is een mooi plaatsje en vergeven van de Hollanders. Als je in Limburg woont is het tenslotte maar een uurtje rijden. Je vindt in Cochem een enorm neo-gotisch kasteel waar je met een shuttle-bus naar toe kunt. Het kasteel dateert van eind 19de eeuw en is wel een eye-catcher maar eigenlijk niet zo interessant. In Cochem vind je talloze restaurantjes en vooral wijnproeverijen. Je zit hier nu eenmaal langs de Moezel.

Vanaf Cochem slingerden we ons van de ene naar de andere kant langs de rivier. Blij dat we droog zaten. De meeste druiven lijken geplukt en de huisjes met vakwerk doen speelgoedachtig aan. Popperig zegt Tony. Het eindpunt van onze Moezelrit is Bernkastel. Het is wat groter dan Cochum en wat minder vol toeristen. Op het (niet zo grote) plein voor het Rathaus staat een fontein en rondom natuurlijk vakwerkhuizen. Op de hoek van een klein straatje staat het smalle Punthuis, waar je natuurlijk wijn kunt drinken.

Na de supermarkt in Kues (aan de overkant) weer snel huiswaarts door de stortregen naar Daun. Maar het moet gezegd, tijdens onze uitstapjes aan de Moezel viel de regen heel erg mee.

1. Emely:
    14 september 2017
    '.........Waar je wijn kunt drinken......'
    En deden jullie dat in de regen? Of liever warme chocolademelk?
  2. Marien:
    15 september 2017
    Bernkastel 1982 ondergaande zon,terrasje, witte wijn, het staat nog vers in het geheugen.
    gekampeerd op een eiland in de Moezel. Goed dat een mens een geheugen heeft.
    Marien