Eifel Dag 7

19 september 2017 - Bad Münstereifel, Duitsland

Weer naar Huis

Vroeg op, want om tienen moeten we uit ons appartementje zijn. Jacqueline had aan one auto al een afscheidszakje gehangen met snoepgoed voor de reis. Heel aardig natuurlijk.Bij de bakker natuurlijk wel vers brood gehaald.

We hadden wel wat tijd over om nog een extra plaatsje te bezoeken.Tony's blik viel op Kronenburg. Een mini plaatsje boven in de noord-Eifel met een Middeleeuws karakter. Dwz na de bombardementen opgebouwd in die stijl. Er was nog net een koffietentje open, want we hadden wel trek in koffie met Kuche.

Ons volgende doel was Bad Munstereifel. Het is heel toeristisch en ligt dus in de Munstereifel en dus dichter bij huis. Begrijpelijk dat toerisme, want het ligt idyllisch aan de Erft onder een kasteel langs een intact zijnde kasteelmuur. Je waant je een beetje in de Middeleeuwen hier, maar dan wel met winkeltjes en restaurantjes.

In twee uurtjes reden we terug naar Nijmegen. In Duitsland wordt wel hard gereden, maar iets gedisciplineerder dan in  Nederland.