Eiffel Dag 1

13 september 2017 - Daun, Duitsland

Dag 1: Naar Daun

We waren er echt aan toe: een paar dagen eruit. Hadden we eerst gedacht naar Bolzano te gaan, nu toch maar wat dichter in de buurt, naar de Eifel welteverstaan. Als je niet pauzeert ben je er in drie uur via de A73, de A61 en de A1. De laatste houdt abrupt op en begint weer bij Daun, maar dan je er dus ook al. Via een ingewikkelde Einbahnstrasse-route bracht Tom Tom ons in de straat waar het moest zijn. Sleutel bleek bij een modezaak te zijn, waar we even op de beheerster moesten wachten. Tony bestudeerde intussen de prijzen van de spijkerbroeken. Die blijken hier 10EU goedkoper.De fietsen hebben we, gezien de enorme wind, de rompslomp en de weersverwachtingen niet meegezeuld, we huren ze wel als we zeker weten dat het mooi genoeg wordt om te fietsen. Dick heeft wel een zeembroekje gekocht tegen zadelpijn en andere ongemakken.Ons apparatementje bestaat uit een met de deur in huis living met twee slaapkamertjes (een voor de koffers) en een ruime badkamer met dubbele wastafel en inloopdouche. Verder een open keuken en op iedere kamer een TV.Het weer ziet er eigenlijk niet te best uit: veel regen met zo nu en dan een beetje zon of misschien wel andersom. Morgen gaan we bij het VVV informeren wat er zo al te beleven valt: veel wandelen/fietsen met vulkaanmeertjes en natuurlijk de Moezel met oude plaatsjes, waar de druiventrossen ons nu wel om de oren zullen vliegen.Tijdens onze verkenning van Daun kwamen we een verkiezingspaal tegen met posters van AFD en de Grunen. Die AFD gaat wel ver: Nieuwe Duitsers maken we zelf wel (incl. zwangere witte vrouw).

1. Emely:
    14 september 2017
    Mooi design onderkomen bij slecht weer. Leeker lui liggen lezen?