Tenerife, Dag 5: Marina San Miguel

23 januari 2018 - San Miguel De Abona (Tenerife), Spanje

Paula en haar bootVandaag moest het het hoogtepunt van de week worden, want we werden door Paula uitgenodigd om mee te varen in de gele onderzeeër. En we moeten het toegeven: als je niet kunt zwemmen, en snorkelen is ook niet je ding, dan is een 30m diepteduik met deze boot een uitkomst.

Paula is behalve een goede duikster ook een volleerd gezagvoerder op een groot schip. Nu is, zeker voor vrouwen, daar niet altijd plaats voor op Tenerife. Daarom besloot ze er ook het diploma Pilot voor onderzeeërs te halen.

In de cockpitDat is nog geen sinecure, want alles gebeurt onder water met peillood en onderwaterzicht. Dat vergt een heel anders schattingsinstinct. Enfin, op de boot (45 toeristen) was het gezellig en we hadden in Paula een goede gids. De truc is, dat de boot visvoer strooit en die beesten precies weten dat er iets te halen valt, zodat wij ze kunnen zien.

Een rogBehalve het boordpersoneel dobbert er ook nog een bootje boven de onderzeeër met duikers die langs de patrijspoorten roggen voeren. Spectaculair dus. Er komt dus flink wat kijken om zo'n boot te laten varen.

Na afloop zijn we in Los Abrigos een visje van 1,6kg gaan eten. Met zijn vieren is dat goed te doen en heel gezellig.