05 Even langs de Dromedaris

9 oktober 2020 - Enkhuizen, Nederland

Vanmorgen bijtijds uit de veren. Dat is standaard acht uur om het ontbijt te kunnen halen van half negen. Zo ook vandaag. Misschien hebben we de kwaliteit van het ontbijt wel erg zwaar aangezet, het valt allemaal wel mee. Hoe dan ook, vandaag moet de koffer gepakt en de zee nog even gekust. We checken dus bijtijds uit en wandelen naar de Beach Club. (vroeger Paal 19,5) We zijn net in het bos als we worden gebeld door het hotel: de koelkast staat nog “vol”. Zul je net zien; maar heel attent! We moeten straks dus nog even wat flesjes Tessels bier ophalen. Inmiddels regent het weer (alleen hier op Texel, zo lijkt het), maar de koffie en het uitzicht op zee laten zich goed smaken. We halen de spullen op en rijden naar ‘t Horntje voor de boot van 11:30. We parkeren in rij 12 en vrezen voor een halfuurtje extra, maar het valt mee; er gaan heel veel auto’s op zo’n schip. Bij Den Helder wringen zich 14 rijen door het centrum naar het zuiden, want de hoofdweg zit nog steeds dicht, maar ook dat gaat goed. Inmiddels horen we van veel vertraging op de afsluitdijk en we besluiten om naar Enkhuizen te rijden en de Markerwaarddijk naar Lelystad te nemen, dan rijden toch weer tussen de wateren. In Enkhuizen is het super rustig, we lopen via, of beter dóór de Dromedaris

Dromedaris in Enkhuizen

over de vele bruggetjes naar het Wapen van Urk voor een dikke gebakken boterham en thee. Inmiddels regent het weer behoorlijk, maar de buien duren niet lang.
Op de Markerwaarddijk zien we mooie luchten, met van dat valse licht over het water. Eenmaal in Lelystad ploegen we ons door de polder en langs de Veluwe naar Ede en verder. Na 5,5uur weer thuis voor thee. Beetje moe, maar toch uitgerust na een midweek Texel.

1. Emely:
    9 oktober 2020
    Dank weer voor het verslag van jullie laatste vakantiedag. Siebold zei zich de Dromedaris te herinneren van zijn Aardrijkskunde lessen. Mooi wapen met die drie haringen!
    Is het nog gelukt wat zon uit Lelystad mee naar Nijmegen te nemen?
    Fijn weekend met hopelijk iets beter wandelweer dan de afgelopen week op Texel.