4. Terug naar Nijmegen

14 mei 2021 - Nijmegen, Nederland

Vanmorgen weer genieten van het super ontbijt van Ank: ei, broodje, beschuit, sinaasappelsap, fruitsalades, yoghurt, croissant, etc. Dat krijg je natuurlijk niet op, maar Ank zegt: “Je moet toch wat te kiezen hebben”.
Vóór tienen hebben we de koffer gepakt, de schoenen in de tassen en de fietsen weer op de auto gemonteerd. Het went.

We bellen zus en komen iets eerder aan dan gepland. Dick wordt op boodschappen uitgestuurd bij de Jumbo en bakker Job. Die Jumbo’s zijn overal te groot, maar Dick kreeg alles te pakken inclusief de Gietense koek bij de bakker.

Intussen is óók neef gearriveerd bij zijn moeder. Het zweet staat op zijn bovenlip, want hij heeft net 35km gecrossfietst in Gasselte. Iets wat heel populair is in Drenthe. We praten gezellig bij en lunchen met de verse jumbo bollen. En ja, we praten ook over het verleden, dat hoort er nu bij en is nodig om weer verder te kunnen.

Voorspoedig naar Nijmegen gereden. Het duurt toch wel een kwartiertje langer als je niet harder dan 100km/h mag, maar het is wel relaxter natuurlijk.

Tegen vieren thuis, fietsen ontautoot en thee in de tuin.

1. Emely:
    14 mei 2021
    Ha Tony en Dick,
    Dat waren weer bijzondere vakantieverslagen; deze keer met een ietwat weemoedig tintje. Jawel, familie, verleden, praten over verleden, lachen en een beetje huilen.......dat hoort erbij en jullie horen daarbij! Tegelijk geeft dan dan vast weer een goed gevoel.
    Na onze goede Drenthe-vierdaagse waren we toch weer heel blij om 'op honk' te zijn in Amsterdam en zondag zijn we blij om weer in Nijmegen te zijn.
    Tot gauw!
    Groetjes, ook van 'mi amante' (we hadden weer Spaanse les vandaag),