03 Wassenaarseslag Katwijk

3 april 2023 - Katwijk aan den Rijn, Nederland

Op deze laatste dag alweer, staan we bijtijds op. We willen nog even, voor het ontbijt, naar de zee. Het is koud, 2C, maar de zon schijnt er lustig op los. Tony vindt het wel een goed plan, zo’n apetizer ommetje. Dick moet ook wat moed verzamelen na de Italiaanse Turk van gisteravond. Na ruim een half uur, zijn we weer terug. Inmiddels zijn we zo’n beetje de laatste ontbijtgasten. Er is genoeg.

image0image1

We pakken onze boel in en vertrekken voor ons laatste bezoek dit weekend. Onze vriendin Connie wacht ons daar op. Met koffie. Ze vertelde dat ze was gevallen, maar wilde ons wel heel graag zien. Met haar 85jaar is ze nog heel actief, maar nu dus even niet.

Connie is blij verrast met onze hotelkeuze, want zestig jaar geleden was het de plek waar ze haar huwelijksnacht doorbracht, ook al werd het huwelijk geen doorslaand succes, zeg maar. We moeten er nu om glimlachen.

Hotel Duindoorn

Na een de koffie en een boterham tuft Captur ons terug naar Nijmegen. Met een bijna lege tank halen we onze pomp en spoeden ons naar de tuin. Hier schijnt tenslotte ook de zon.

1. Ineke c.j. van Eck:
    3 april 2023
    Dank voor jullie reisverhaal Tony & Dick, Wat hebben jullie weer - om even - aan zee te zijn - leuke wandelingen en mooie horeca gekozen. De echtheid van jullie verhaal - voor mij - zit ook in het feit, dat jullie schrijven, hoe de reis 24 uur verloopt. Trouwens ook dank voor de prachtige foto's.
    Tot slot, trots op jullie, dat jullie ook emoties niet uit de weg gaan van dierbare vrienden. Goed om te horen, dat ook Joop & Robin goed gaan.
    Nu, lekker weer thuis. Aan de slag blijven is, fijn, hè, Tony & Dick.
    Psst... vroeger liep ik altijd met vrienden naar Hoek van Holland naar den Helder of omgekeerd. Iedere keer zochten we dan nog aan het eind van de middag een hotel aan zee. Kortom, we hadden geen planning. Op onze leeftijd kan dat helaas niet meer. Maar alles is altijd goed gegaan. Mooie avond toegewenst in Nijmegen. Let the music play!
  2. Emely:
    3 april 2023
    En dank weer voor een reisverslag(je). Waren we net weer gewend aan elke dag een verhaaltje en moeten we het meteen weer missen 🥲 Maar gelukkig zien we elkaar gauw! Tot dan!
  3. Zus Elly:
    3 april 2023
    Nou,dat was kort maar krachtig,net wat Emely zegt ; 's'avonds weer een verhaaltje (voor het slapen gaan) waar je aan gewend raakt . Wel weer genoten van jullie mooie verhalen en prachtige foto's. Tot de volgende keer lfs zus.
  4. Peter:
    4 april 2023
    Mooi om te lezen. Het verdriet van Tiny en het gemis is voelbaar en herkenbaar. Warm die "vriendendeken" in die stilte, kou en leegte nu Marien er niet meer is.