Dag 09 weer thuis in een werkdag

27 mei 2023 - Meersburg, Duitsland

Vanmorgen stond de wekker op zeven. Maar zoals dat gaat, waren we er iets eerder uit. We wilden tenslotte bijtijds vertrekken.

We blijken nog voldoende boterhammen van onze eergisteren aangeschafte bol te kunnen snijden voor onderweg, dus dat wordt het lunchpakket voor vandaag. Vanaf half acht kun je in het hotel ontbijten en om vijf over half schuiven we aan. We tasten toe en zorgen ervoor redelijk gevuld van start te gaan, zeg maar. Dick maakt nog (te) snel een foto van het enorme berenvel dat aan de wand hangt. We moeten de kop er maar bij denken.

De kleuren kloppenDe Bähren plaquetteHet Bähren dagmenuDe buitenbeer

De mevrouw van het ontbijt is ook die van de receptie, ze heeft iets chics met haar zwarte haar en outfit, en de rode gelakte nagels. Als we komen afrekenen raadt ze ons aan niet met de auto over het verse asfalt te rijden. Het kleeft volgens haar nog te sterk. Als de balans is opgemaakt volgt een aangename verrassing. Om het asfalt gedoe te compenseren krijgen we niet alleen het ontbijt (zoals eerder afgesproken) het ontbijt cadeau, maar ook het parkeren in de garage verderop wordt niet in rekening gebracht: ook dat dus gratis en voor niets. Dat is alles bij elkaar toch een heel bedrag. Wanneer we tenslotte de sleutels terugbrengen mogen we ook nog een fles wijn uitzoeken (opdracht van de chef!). We zijn onder de indruk van zoveel voorkomendheid.

Iets na halfnegen rijden we aan voor de rit naar huis. Het is minder druk dan op de heenweg, maar we treffen één forse file en dat betekent toch gauw een half uur extra. Als we stoppen voor koffie en benzine, verbazen we ons over de hoge prijs langs de snelweg (2,42 per liter €! ipv de 1,79€ ). We nemen ons verlies, want we hebben geen zin in een omweg en een extra stop. Daarbij loopt Captur 5,1L op 100km (1:19,5), dus we komen op één tank ruimschoots thuis. Bij de volgende stops, o.a. bij een picknickplaats, houden we het bij de meegebrachte boterhammen, appels en chocola; snel en goedkoop. Tegen vijven zijn we thuis.

1. Zus Elly:
    27 mei 2023
    Gelukkig weer veilig thuis. Jullie zijn wel verwende in de smaak gevallen hotelgasten zeg. Hoe zou dat nou komen?
    Lieve Tony en Dick, geniet van het mooie weer
    En een fijn pinksterweekend. Lfs Zus.
  2. Emely:
    27 mei 2023
    Ontbijt cadeau, parkeren gratis en ook nog eens een fles wijn mee. Zo kun je gauw weer met vakantie, haha! Wij hadden gisteren en vandaag iets vergelijkbaars. Logeerden in een hotel in Groningen. Kregen kamer 3010 toegewezen. Na openen van de deur zagen we dat de kamer bezet was. Nogal genant. Terug naar de receptie. We kregen kamer 2011 en allebei een gratis ontbijt voor vandaag! ‘t Hotel was prima, maar er was iets niet goed met de lakens. We meldden dat bij vertrek. Toen kregen we ons glaasje port uit de bar van de vorige avond ook nog eens cadeau. Zou er een protocol zijn voor onverwachte situaties, zoals die bij jullie ook waren?
  3. Emely:
    27 mei 2023
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. We gaan jullie leuke beeld-verhalen missen. Was elke dag weer leuk en de foto’s waren prachtig. Wanneer is het volgende reisje?
    We zien elkaar zondag; gezellig!