Dag 23: Naar huis

28 september 2023 - Nijmegen, Nederland

Eigenlijk niet eens zo vroeg opgestaan. Om halfacht de wekker en om negen uur op weg. Gisterenavond hadden we eigenlijk al een soort thuiskomertje. In de groentenwinkel zagen we Elstars liggen. De verkoopster uitgelegd dat we bij de Elstars wonen. Elst en Étoiles dus. Onderweg de appel opgegeten.

Een treinneus onderwegElstartje onderweg

De rit naar huis ging redelijk voorspoedig. Bij Rouen wat oponthoud, maar eenmaal op de Péage kun je goed doorkachelen. Sowieso de hele rit verder alleen maar snelwegen. Met drie stops voor koffie, brood en sanitair en maar één keer Captur bijgevuld. In België, daar is de brandstof het goedkoopst.

Naar huis

Dick bracht ons door Frankrijk, Tony door België. Ze moest wel even langs Brussel en Antwerpen ploegen, maar de files waren niet zo lang. Wat weer eens opviel is dat de wegen in België rommelig zijn en de Belgen slordiger rijden. Dick deed daarna weer het Nederlandse stuk. De wegen kunnen hier dan wel mooier zijn, maar de A50 tussen Eindhoven en Oss is bochtig en was ook vandaag weer steendruk, waarbij veel mensen tijdens de avondspits met hoge snelheid dicht op elkaar rijden. Bij Veghel ging het nog bijna mis. Onze voorganger ging bijna de vangrail in, vanwege een uitwijkmanoeuvre; wij konden gelukkig op tijd remmen. Enfin, tegen vijven in de Keizerstad en intussen alles uitgepakt. Dick maakt zuurkool met spekjes uit de vriezer en het was verbazend hoe snel we alles op hadden. Reizen maakt hongerig. We hadden een mooie vakantie, terwijl de zon ook hier nog even standhoudt.

1. Zus Elly:
    28 september 2023
    Lieve broer en zus, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Hopenlijk is alles nog intact en ligt Kerkpad 95 na ruim drie weken nog steeds op de zelfde plek. En morgen maar weer het normale leven oppakken, maar jullie zijn wat dat betreft wel wat gewend.
    Dank voor de prachtige foto's en de mooie verhalen. Ik heb weer erg genoten.
    Tot de volgende reis. O ja, hgroet aan Emely
    Lfs Zus.
  2. Emely:
    29 september 2023
    Welkom thuis en tot gauw! We gaan jullie dagelijkse verhalen missen 🥲