06 Terug naar het Gelderse op napase dinsdag

19 april 2022 - Gasteren, Nederland

Het zit er weer op. De zon scheen wel zeer verleidelijk en ook van elders kwam Dwingelose inspiratie, maar we moesten op tijd in Nijmegen zijn, want vanavond kamermuziek concert in de Vereeniging (ALTvioool en piano!) en er moet voor morgen een cursus worden voorbereid. Onze gastheer was al druk doende in de tuin en zo waren we op de valreep nog getuige van de opening van de kippentunnel. Een soort wildwissel voor kippen, zeg maar. We dopen het kipwissel.

We sjeesden voorspoedig naar Nijmegen terug. Onze poging voor een kop koffie bij Apeldoorn strandde in het niets. Ondanks de bordjes met het gekruist bestek, bleek het restaurant gewoon dicht. Iedereen zal dat wel weten, maar wij dus niet. Dan maar de koffie uitstellen tot in Nijmegen.

Weer Thuis

Eenmaal thuis, bewonderden we het gespoten dak, de reservepannen, en de gesnoeide tuin.  De nieuwe plantjes hadden het overleefd, dus we konden meteen aan de slag met gieteren. Daarna boodschappen doen en cursus voorbereiden en genieten van de 'nieuwe' tuin.

Reserve Pannen

We kijken terug op prachtige paasdagen met onze lieve familie in het noorden.

1. Emely:
    19 april 2022
    Lieve Drentegangers,
    Het was weer leuk jullie de afgelopen paar dagen te volgen. En om het nog even met Elly over taaldingetjes te hebben. Jullie kipwissel vind ik welneen vondst. Is er geen foto van? Terwijl ik dit schrijf luisteren jullie naar Dana. Dat is ook echt genieten! Wij blijven nog twee dagen in Amsterdam en hopen jullie binnenkort weer te zien en te spreken.
    Groetjes!
  2. Zus Elly:
    19 april 2022
    Ook ik heb genoten van dit prachtige paasweekend; het mooie weer ,de Drentse schoonheid, weer wat nieuws ontdekt : de ooievaars bij Oudemolen. En natuurlijk 2de paasdag doorgebracht met mijn liefdevolle familie. En dat alles hebben kunnen delen met mijn lieve broer en schoonzus. Zo heeft Pasen een diepere betekenis voor mij gekregen. Het leven weer omarmen. "CARPE DIEM "