Dag 10: Callao Nijmegen

22 januari 2023 - Callao Salvaje, Spanje

Om zeven ging de wekker, zodat we ruim de tijd hebben om het vliegtuig te halen. Nou is dat geen kunst want het is zondagmorgen en dan liggen de meesten of in bed of in de zon.

We bakken ons laatste eitje, eten onze laatste sinaasappel, lepelen onze laatste yoghurts en onze laatste kiwis uit. Het klinkt dramatisch, maar dat is het lot van de laatste ochtend.

Het vóórpakken heeft tijd opgeleverd, dus we zijn op tijd voor de check-out in het hotel. We treffen dezelfde vriendelijke dame als in het begin bij het Wifi probleem. Binnen een paar minuten staan we buiten. Dick haalt de auto op en onderweg tanken we Mokka voor de laatste keer vol. Het vliegveld is een halfuurtje rijden. Bij Europcar worden we opgewacht. Dick doet zijn beklag over de vele dingen die niet deugen: geen hoedenplank, geen automatische spiegels, veel deuken en krassen en slechte vering (dat merk je vooral bij de oneindige hoeveelheid verkeersdrempels die ze in Spanje, en op Tenerife in het bijzonder, hebben aangelegd). Je betaalt een all risk verzekering voor een auto die op voorhand van alles mankeert. Maar goed. Op zich is zo’n verzekering wel nodig, want er wordt wat afgebutst op dit eiland.

Rond halftien stappen we de vertrekhal van het Aeropuerte Reina Sofia binnen en gaan vlot door de incheckbalie en de veiligheidscontrole. Met zo’n 20 veiligheidsbalies gaat dat snel, zeker met al het personeel wat er omheen loopt.

Waden door de taxfree

Rond tienen zijn we in de parfum- en drankwinkels (daar moet je hier verplicht doorheen waden). Transavia is vroeg, we vertrekken vijf minuten eerder dan gepland en dat is alleen maar gunstig. Vierenhalfuur later staan we aan de grond in Eindhoven. Het is er wit en nul graden. Dat is wel een verschilletje met ons warme eiland.

De bagage-afhandeling duurt lang, maar we halen nog net de bus naar station Eindhoven, ook al staat hij wat verderop en het is donker.  De aansluiting in Den Bosch loopt soepel, we drinken daar nog een koffie en rond halfacht taxiën we het Kerkpad in. Hier geen sneeuw, maar alles staat er nog. We kijken terug op een mooie zonnige en gezellige vakantie.

1. Ineke c.j. van Eck:
    23 januari 2023
    Hoi! Hartelijk Goedemorgen Tony & Dick, Welkom Thuis! Mij valt steeds op in jullie verslag, dat het -ook- de kleine dingen zijn, die het doen! Heerlijk om te lezen. Maken jullie nog een fotoboek van deze ervaringen op jullie geliefde eiland of houden jullie het digitaal? Enfin, nu elkaar ook weer lekker warm houden... 't Zal wel lukken. Play the music !
  2. Henny:
    23 januari 2023
    oost west thuis best. Fijn dat het allemaal zo soepel is verlopen. Zal wel even wennen zijn 0 graden na het zomer gevoel daar. Groetjes.