01 Van huis naar thuis

4 oktober 2021 - Gasteren, Nederland

Het fietsen laden ging eigenlijk best snel. Dat mag ook wel na de zoveelste keer natuurlijk. Eenmaal op weg, zo rond een uur of één, na een bezoek van de tuinman en aan de AH, reden we voorspoedig naar Drenthe. Je doet er ongeveer precies twee uur over. Zus in Gieten stond ons al op te wachten met thee en koek. We dronken het buiten, want de zon scheen en dan het is lekker in de tuin. Intussen maken we wat plannen voor deze week en om vier uur zijn we dan  in Gasteren, waar het een beetje thuiskomen is. Onze gastheer Fred (van Trudy) wacht ons op neemt ons mee in “ons” huisje dat weer even ons “thuisje” wordt.

Welkomstdrankjes in het welkomstdrankjeskastjeWijdse weitje

Intussen komen we er achter dat het brood vergeten is (en later blijken ook de huisslippers van Tony in Nijmegen te zijn gebleven). Dat wordt nog even boodschappen doen in Annen voor een halfje bruin en een krenteweggetje, zodat we morgen kunnen ontbijten.

Annen

Omdat het maandag is, is bijna alle horeca gesloten, maar “de Grutter”, een soort resto-cafetaria in Annen, is open. De uitbater vindt het niet nodig om ons te bescannen. Hij gelooft ons op ons “vaccinatiewoord”. Op de kaart staat ouderwetse stevige kost. Tony neemt het draadjesvlees en Dick de schnitzel, alles met friet en sla. Teveel natuurlijk, maar we eten ons er een eind doorheen.

Net als de vorige keer is de Wifi in het huisje beperkt, ondanks de glasvezel en de toegevoegde powernet hulpversterker. Die laatste lijkt geen verbinding te hebben met de router. De “paring” zal wel niet deugen.

Morgen gaan we op pad. Het wordt een grotendeels droge dag met regen in de namiddag. We denken aan fietsen naar het meer van Berend Botje.

1. Emely:
    4 oktober 2021
    Lieve vrienden,
    Het was ons even ontgaan dat jullie weer ‘op vakantie’ zijn. Heerlijk; geniet er van!
    Het leukst van jullie relaas vond ik de zin ‘Je doet er precies ongeveer een uur over’. En dat ging over de reis van Nijmegen naar Gieten. ‘Precies ongeveer’ doet mij denken aan ‘bijna zuiver’, hetgeen dus vals is. Maar misschien komt die gedachte bij me op omdat ik net orkestrepetitie heb gehad.
    Het Zuidlaarder meer….. let op de palingrokerij daar. Ze hebben heerlijke spullen!
    Welterusten voor nu. Wij vertrekken morgen voor een weekje naar Amsterdam.
    Groet, ook van Siebold,
    Emely
  2. Zus Elly:
    5 oktober 2021
    Even reageren op de reactie van Emely; was het maar waar één uurtje rijden van Nijmegen naar Gieten. Precies twee uur is nog te doen. Veel fietsplezier naar het zuidlaardermeer.
  3. Emely:
    6 oktober 2021
    Haha Elly, niet precies ongeveer een uur, maar precies ongeveer twee uur! Je bent een oplettende lezer!
  4. Zus Elly:
    6 oktober 2021
    Dag Emely, Het kan maar zo eens wezen dat Dick zulke taalgrapjes expres maakt om te kijken of we erop reageren. Dus goed opletten geblazen. Veel plezier in Amsterdam. Hgr Elly.