1. Nijmegen Gieten Schipborg

11 mei 2021 - Schipborg, Nederland

Nu iedereen zich wat vrijer mag bewegen, gaan wij er ook eens op uit. We gaan naar het land van Bartje, maar vooral naar mijn lieve zus die sinds kort een stuk eenzamer in het leven staat.
We besluiten de fietsen mee te nemen. Inderdaad besluiten, want e-bikes zijn onhandelbare dingen, die zonder accus op de drager  moeten, de volgorde van koffers, klep dicht, uitvouwen drager, en installeren van de fietsen is geen sinecure. Halftien gaan we op pad maar niet voordat buuf is gefeliciteerd met haar verjaardag.
Halftwaalf staan we bij de bakker in Gieten, waar een meeneemlunch voor ons klaarstaat en die we bij zus gaan opeten. Dick moest wel tien minuten op een klant wachten, die bonbons aan het uitzoeken was. Met een folder in de hand wilde mevrouw persé marsepijn in de bonbons, alsof het sinterklaas is. Om kort te gaan, de lunch was lekker en we hebben de tijd.

Het weerzien met zus was goed. We hebben bijgepraat met thee en drentse koek. Om drie uur konden we terecht in ons b&b dat 11km van Gieten ligt. We werden gastvrij door Ank, onze gastvrouw, onthaald. Ze heeft een groot huis met tuin, waar ze b&b verzorgd en ons voorlicht over hoe het met t eten moet. Allemaal opgelost. We bestellen bruschettas en pastas in Zuidlaren het ligt op een steenworp afstand van hier. En mocht je n eettentje zoeken: het stikt ervan.
Schipborg ligt midden in de natuur en natuurlijk met geocaches, zelfs een vlak om de hoek, we gaan hem ophalen, hij blijkt in een bloempot te zitten.

Dick scoort een cache in een potDe tuin in Schipborg

We nuttigen de pasta’s met n glaasje en hopen voor morgen op n beetje zon, want we willen naar de Harense hortus. De kaartjes zijn al gereserveerd.

1. Emely:
    11 mei 2021
    Aaaah, klinkt goed. Fietsen jullie naar de Harense Hortus? Wij zijn 12 mei eveneens in Haren bij Siebolds jarige zusje. Misschien kunnen we naar elkaar zwaaien. We gaan ook nog naar het Raadhuisplein in Haren voor ons favoriete Harense roggebrood en dito Zuidlaarder Bollen.
    Fijn dag in onze geliefde provinciën Groningen en Drenthe.
    Groetjes, Siebold en Emely