2. Naar Annen en de Hortus in Laren

12 mei 2021 - Schipborg, Nederland

Het eten van gisteren was toch wat zwaar gevallen en dat deed onrecht aan het prachtige ontbijt dat voor ons was klaargemaakt. Vooral Dick had er moeite mee. Hij heeft twee bolletjes voor onderweg ingepakt.

We besluiten in Zuidlaren de vergeten tandenstokers en flosdraad te kopen en gaan dan per fiets richting Annen, het leukste dorp van Drenthe zeggen ze zelf. We doen daar een cacheroute die van tevoren moest worden opgelost met schaakpuzzels. Die waren Dick wel toevertrouwd. De caches waren (te) eenvoudig te vinden. Rond het middaguur streken we in Annen neer voor een tosti, koffie en spa rood. Op het terras in de zon.

Een beverknaagboom tijdens de cacheroutr

Tosti in Annen

Via een zanderige fietsroute koersten we via de kortste weg terug naar onze b&b, want we moesten op tijd in Haren zijn. We haalden zus op en met ons drieën koersten we naar de vernieuwde Hortus. Die is echt de moeite waard. Er is een arboretum, veel wilde planten, veel water en rotstuin en een buitenterras voor thee. Als sluitstuk deden we de Chinese tuin met pagode, waterval en mooie paadjes. Prachtig!

In de HortusTony in de Hortus

Terug in Gieten werd natuurlijk nog nagepraat, en het was fijn te zien hoe zus weer een beetje opleefde. Nog snel even in Gasselte een pizzaatje opgehaald, want in Gieten was de Italiaan dicht.

Vanavond gaat Tony nog even zoomen met de redactie van ons wijkblad en morgen wordt het weer aardig.

1. Emely:
    12 mei 2021
    Ach ja, die emoties...... goed dat we die hebben! En mooi dat broer en zus en schoonzus elkaar dan vinden.
    Jawel fietsen in Drenthe, daar weten we alles van. En wat die Hortus betreft: Siebold en ik vierden daar ons 25-jarig huwelijksfeest. Helaas kenden we jullie toen nog niet, anders waren jullie er zeker bij geweest. En ooit zat ik in het bestuur van de Stichting Vrienden van de Hortus.
    Wij waren gisteren bij mijn zus en zwager in Veendam en vandaag bij Siebolds zus in Haren.
    Hebben jullie sl iets uitgestippeld voor Hemelvaartsdag? Fietsen? Lopen? Toeristische attraktie?
    Wij zijn via de begraafplaats van Meppel weer in Amsterdam beland. Ook nog steeds een beetje vakantie.
    Groet voor twee van twee!
    Emely