08 Los Cristianos, 24 januari

24 januari 2020 - Callao Salvaje, Spanje

Met de bus Flaneren

De knieën van Tony hebben een beetje rust nodig, dus geen wandelpartijen langs de kust, maar een flaneerpartij in Cristianos. We besluiten de bus te nemen, die voor weinig geld een minimale afstand in een maximale tijd aflegt. Geen probleem, want dan zie je ook van alles. Het zijn vooral toeristen die net zoals wij een dagje gaan flaneren.

De bus voert ons vooral niet over de snelweg, en kronkelt er moeizaam omheen door allerlei plaatsjes onderweg. Je krijgt nog meer respect voor de buschauffeur, die ogenschijnlijk stressloos zijn passagiers vervoert. We stappen uit in Los Cristianos, het eindstation Met veel bushaltes voor bussen naar alle kanten van het eiland.

4500699-s.jpg?1579944557

We lopen via winkelstraatjes naar de stranden aan de kust. Het is hier zo’n twee graden warmer dan elders op het eiland, beschut als het ligt op het zuiden. Dus alles is volgebouwd voor de toerist, die uit heel veel engelsen, duitsers, hollanders en belgen bestaan, want die hebben geen “zuiden” om te overwinteren.

We drinken koffie aan het strand en lunchen op het kerkplein. Die lunch blijkt verrassend smakelijk met tonijnsalade, soort dimsum hapjes en gegrilde groenten. De serveerster wilde graag naar nederland. We rieden Amsterdam af en maakten reclame voor stadjes als Delft en Haarlem.

4500697-s.jpg?15799446444500696-s.jpg?1579944688

In Los Cristianos komen ook de veren aan van de diverse eilanden. Altijd indrukwekkend om te zien hoe die zeemonsters hun goederen uitspugen en inslikken.

4500698-s.jpg?15799446034500700-s.jpg?1579944493

We namen de vier uur bus terug om naar Callao Salavaje in een uur terug te scharrelen, waar je met de auto zo’n twintig minuten over doet.

Jeroen voelde zich niet helemaal fit en we besloten ons geplande bergdiner uit te stellen en van de currycouscous te genieten, die hij had klaargemaakt.

1. Emely:
    Klinkt gezellig!
    Waar komen die veren vandaan en waar gaan ze naar toe?
    Nog één hele volle dag dus daar; nog even genieten van de warmte. En dinsdag op tijd terug voor Sophie?
  2. DCVE:
    25 januari 2020
    De veren verbinden de zuidwestelijke eilanden: la palma, la gomera, el hiero
  3. Emely:
    25 januari 2020
    Genieten jullie ook zo van het schrijven van die reisverhalen? Wij doen het ook en beleven de dag dan steeds nog een keer. Veelal zoeken we samen de mooiste of interessantste foto’s er bij; gezellig!
  4. Siebold:
    25 januari 2020
    Hopelijk gaat het morgen, na een wandelrustdag, weer wat beter met de knieën van Tony!