10 La Caleta y La Puertito 26 januari

26 januari 2020 - Callao Salvaje, Spanje

Hippies

Onze laatste echte vakantiedag voordat we weer naar het hoge noorden gaan. We hebben een niet te lange wandeling uitgezocht die start bij La Caleta en langs de kust naar het haventje La Puertito voert, en ook weer terug. Kort in kilometers maar niet eenvoudig, want rotsen en barrancos zijn ons deel. Veel klimmen en dalen, dus.

4502257-s.jpg?15800550764502258-s.jpg?1580054999

Na de eerste steile klim en dito afdaling zagen we dat dit stukje kust niet onbewoond is. We kwamen in een soort hippie centrum terecht, met tentjes, tempeltjes en veel snuisterijen.

4502263-s.jpg?1580054803Een baai tussenin

Hoogtepunt vormde wel een pianospeler, waarvan Dick in de gaten kreeg dat hij de Mondscheinsonate speelde. Heel langzaam, en af en toe een beetje uit de maat, maar  wèl midden op de strandrotsen. Hij speelde op een Yamaha keyboard op batterijen en zonne-energie. De man kwam uit Geneve en keek ervan op dat 2020 een Beethoven gedenkjaar was. Hij beloofde vanaf nu alleen nog maar Beethoven te spelen.....

Pomepei of een oude bananenplantage

Bij de laatste heuvel voor El Puertito hadden we het gevoel Pompei binnen te stappen. Veel afgebrokkelde muren met hier en daar een zuil; van beton weliswaar. Het was een oude bananenplantage, waarvan ze de rommel gewoon hebben laten staan.

De schat bij turtle beach

Vlakbij La Puertita had Dick nog een schat op te zoeken, die nagenoeg aan het strand lag. Turtle beach heet het daar.  Eenmaal in het haventje, ruim anderhalf uur na ons vertrek in La Caleta, haalde Tony bij de uitspanning water en aardappelkroketjes. Alles moest contant (effectivo) worden afgerekend, want internet is hier niet.

Uitrusten in El puertito

De terugweg gaat altijd sneller. Na ruim een uur stonden we weer in La Caleta, waar we onszelf trakteerden op een vroege thee met cheesecake, in een van de vele restaurantjes met uitzicht op het haventje. Onze Captur wachtte ons alweer op.

Onze auto

1. Emely:
    26 januari 2020
    Nou, dat is toevallig......of is er weer minder tussen hemel en aarde? We zijn bij het zwembad en horen Pathétique 🎹
    In een recensie van dit hotel staat dat de muziek ‘aburrido’ is. Zojuist was er Mozarts 30e symfonie en eerder Simon en Garfunkel......
  2. Emely:
    26 januari 2020