09 Monte Amarilla en Los Abrigos

25 januari 2020 - Callao Salvaje, Spanje

De Zuidkust

Vandaag gaan we naar het zuiden, naar Costa del Silencio en de Monte Amarilla, de gele berg. Op de kaart zien we veel golfvelden aan dat stukje kust, maar de Monte Amarilla is toch een maatje te groot voor een tee. Het is niet ver: in een half uurtje rijden we naar de monte en vlakbij is er zoals altijd een kroegje voor de koffie. Overigens valt ons opnieuw op hoe slecht ze hier omgaan met nieuwbouw. Overal zie je karkassen van onafgemaakte betonconstructies, die na het failliet van een projectontwikkelaar nooit meer worden afgemaakt. Vaak staan ze op toplocaties, waar je dan niets meer mee kunt.

Enfin, wij beklommen de gele berg, die in feite zoals alles hier een vulkaan is (geweest). Het ging redelijk steil omhoog naar de kraterrand. Eenmaal boven hadden we mooi uitzicht over de kleine gele bergketen en de kust. Met een grote boog daalden we langzaam af om weer bij de auto uit te komen.

In de gele bergUitzicht op Silencio

4501996-s.jpg?1580048586

Een korte rit, iets verder naar het oosten, bracht ons bij Los Abrigos, dat letterlijk ‘jassen’ betekent. Het  is een populair kustplaatsje, met restaurantjes aan de baai. Het heeft daarmee wat weg van La Caleta, maar het is veel minder ’posh’. In een van de restaurantjes met zeezicht hebben we een salade mixta en een lasagne con espinacas gegeten. Op zich heel smakelijk, maar de lasagne van binnen nog koud en moest eerst even bijgewarmd. Verder verliep het vlekkeloos in “la cañita” (het wandelstokje). Later zagen we ook hier in het centrum zo’n onafgemaakt bouwsel.  Je moet er maar naast kijken.

Los AbrigosOp de boulevard

We sloten ons bezoek aan Los Abrigos af met een wandeling over de nieuw aangelegde enorme houten wandelboulevard aan de westkant, die helemaal doorloopt, door een barranco,  naar Golf del Sur.

Samen met Jeroen en Paula sloten we de dag af in Buzanada, waar een verborgen restaurant ligt. We hebben er heerlijk gegeten.

1. Emely:
    25 januari 2020
    Me gusta la foto de la la señora con el sombrero, mirando al mar 👒