Dag 04 Van paal 8 naar paal 11

5 juli 2019 - Terschelling, Nederland

Wakker worden met scholeksters en krijsende meeuwen onder het open dakraam maakt overnachten op een eiland als Terschelling, bijzonder. Met Arjan nog in het hoofd wilden we ook wel eens langs het strand struinen. Dus met de fiets naar Midsland Noord om via de duinen naar Strand West te lopen.

IJsbaan Midsland NoordIJsbaan

We passeerden de ijsbaan, waar het schaatsen tot het verleden lijkt en liepen langs runderen door woest duingebied

Duinen Boven de Duinweg

naar paviljoen West aan Zee, waar we eerder al lekkere broodjes hadden gegeten. Vandaag koffie met cranberry cheesecake, óók opvallend goed.

Paal 8Paal 8

En dan nu de strandwandeling. Gewoon de blik op oneindig en het verstand op nul, en zoals bij Tony de schoenen uit. Ze wordt er helemaal vrolijk van. Drie palen is drie kilometer, dus na een goed halfuur in Midsland aan Zee in De Branding voor schapenkaas -salade en naanbrood met falafelballetjes. We lieten het ons goed smaken!

Boei bij paal 11De Branding bij Paal 11

Met een kleine omweg via een heuse zandverstuiving lopen we

Zandverstuiving bij de grote plak

weer naar onze fietsen op Noord. Op de terugweg  gaan nog even langs bij de Coop voor ei, wijn en sinaasappels. Onze hospita komen we er tegen, óók al in het oranje. Ja het leeft.

Vanavond in West een visje gegeten. Hier is nog meer keus dan in Midsland en het is goed voor de vertering om weer terug naar Kinnum te fietsen. In West wilden we nog even langs het theater waar films en voorstellingen (zoals Arjen) zijn. Greenbook hadden we al gezien helaas, maar we mochten wel even naar binnen gluren in een 19de eeuws zaaltje met spiegels, rode stoeltjes, pluche en een bar.

Theater West End in West

1. Emely:
    5 juli 2019
    Ziet er goed uit. En wat boffen jullie met het weer!
    Hé Tony, hadden wij ooit niet eens afgesproken een lange strandwandeling te maken? Heerlijk! Ik zou ook voor de blote voeten gaan.