04 Op Het Balloërveld op Paaszondag

17 april 2022 - Gasteren, Nederland

We worden weer met stralende zon wakker. Buiten ontbijten gaat wat ver, maar binnen kunnen we de zon ook zien. We ontbijten met het overgebleven ei van gisteren en laten ons de croissant (met confiture) goed smaken.

We maken een krentensnee klaar met kaas en maken ons gereed voor een geocache-wandeling door het Balloërveld noord. We doen vandaag een multicache van 7km, verdeeld over achttien punten. Op ieder punt vinden we een aanwijzing voor een letter die in een getal moet worden omgezet (bijv. A=0, B=3, C=4, etc.). Aan het eind van de rit, kunnen al die (18) letters gebruikt worden in een formule, die de positie van de eindcache bepaalt.

Langs de BalloërwegEen tankgrachtZandpad

Belangrijkste is, dat er een prachtige wandelroute is uitgezet door drassige gebieden met vlonders, oude tankgrachten (het leger heeft hier ooit geoefend), zandpaden, grafheuvels en veel, heel veel heide.

Vrijmetselaarsbank

Halverwege kwamen we bij een bijzonder bankje dat was geplaatst door de vrijmetselarij ter ere van het 250 jarig bestaan. Het werd ondersteund door de symbolen: haak en passer. We nuttigden er onze krentenboterham.

Na zo’n tweeënhalf uur waren we rond. De sommetjes bleken eenvoudig en de eindcache was snel gevonden. Daarna moesten we een waterpartijtje (ondergelopen tankgracht?) oversteken via wat stapstenen om onze fietsen te bereiken.

Koebeest in de modderLaatste hindernis

Toch nog wat avontuur! Eenmaal terug op de fiets waren we binnen een kwartier weer in ons huisje voor boterhammen en een middagje Paasrust in de zon.

Vanavond weer ‘uit’ gegeten bij de Annense Italiaan, waar we nu kiezen voor vier voorgerechten ipv twee hoofdgerechten, te weten: tomatensoep, bruchetta (bijzonder: met gesmolten kaas erop), pittige scampi en een salade met warme kip. Opnieuw met water en wijn, en koffie toe. Ondanks de eclectische samenstelling lekkerder dan vrijdag en alles geserveerd door een hartelijke, gemoedelijke bediening.

Morgen naar Friesland.

1. Henny:
    17 april 2022
    Wat is de locatie van deze prachtige foto's? Ze vragen om een keer te gaan wandelen. Veel plezier morgen in Friesland.
  2. DCVE:
    17 april 2022
    Dag h&m. We zitten in gasteren, van waaruit je direct wandelt/fietst naar het stroomgebied van de Aa. Vandaag dus het Balloërveld noord
  3. Emely:
    17 april 2022
    Hebben jullie nog paaseieren gezocht? Wij wel. Paaseitjes van chocola in Hilversum. Er mocht niet één eitje achterblijven vanwege Luca en Daisy, twee honden. Honden en chocola gaat niet samen.
    Dat cache gebeuren klinkt weer spannend. En wat was het ‘cadeautje’? Wat een super bankje kwamen jullie tegen. Zou leuk staan in jullie tuin.
    Morgen Friesland dus…..wat en waar? Wij gaan naar het Muziekgebouw aan het IJ; ook leuk!
  4. DCVE:
    18 april 2022
    Ja zo’n “passer en lineaal” is wel wat voor techneuten. We gaan op familiebezoek in veenwouden en gaan misschien nr dokkum. Jullie ook: enjoy
  5. Zus Elly:
    17 april 2022
    Alweer een prachtige zonnige dag ,het kan niet op. Dat is genieten op het Balloërveld. Ook weer zo'n prachtig natuurgebied. Het is weids met mooie wandelpaden, en als je er in augustus heen gaat loop je met je enkels in een zee van paars golvende heide. Dat is dubbel genieten. Lfs zus. Tot morgen