07 Gasterense natuur

20 augustus 2023 - Gasteren, Nederland

Vandaag slapen we uit. Dwz tot halfnegen, want een ontbijt op tijd smaakt ook wel lekker. Het weer is prachtig en buiten zitten in onze puzzelkuil is ons goede deel. Voor vandaag heeft Dick een geocache route op het oog die vlak bij Oudenmolen begint. Na de middag kruipen we op de fiets voor de twee kilometer naar het startpunt nabij de Aa.

De geocache route is een zogenaamde multi, waarbij dit keer bij ieder punt de aanwijzing voor het volgende punt wordt gegeven in de vorm van een metalen plaatje met coördinaten erop dat aan een boom is gespijkerd. Mis je een aanwijzing, dan kun je dus niet verder. Zie het kaartje.
De route blijft aan de Gasterense kant van de Aa en loopt door de hei naar het hunebed van Gasteren. Tsja, ieder dorp heeft hier zijn hunebed, en een brink natuurlijk.

Gasterense heideHunebed

Vervolgens steken we over naar het stroomdal, waar de Gasterense ijsbaan ligt. Bij toeval treffen we daar onze gastvrouw met haar kleindochters aan. Ze leert de meisjes vissen. De cacheaanwijzing ter plekke was lastig te vinden. Het plaatje zat verscholen in de dakrand van de koek en zopie tent.

IJsbaanIJsbaan
We konden onze tocht voort zetten naar de walkant van de Aa voor de laatste aanwijzing die ons naar de eindcache bracht in een bosje op de hei. Ook die vonden we en Dick kon dus onze naam in het boekje toevoegen bij die van eerdere vinders.

Mikado aan de AaHet AadalZo’n plaatjeDe cachepunten

Voldaan stapten we op de fiets voor de terugrit naar Gasteren. Intussen zagen we op de telefoon dat UK van Spanje heeft verloren. Goede revanche van die meiden. Vanavond Kamagurka kijken. We zijn benieuwd. Het blijkt een boeiend gesprek.

1. Zus Elly:
    20 augustus 2023
    Een laatste blik op Gasterense natuur. Wat een heerlijke week voor jullie met veel kunst en cultuur en ik prijs me gelukkig, dat ik het met jullie mocht mee beleven. Voor morgen een goede reis naar huis, en nog even nagenieten want het blijft nog een paar dagen mooi weer. Lfs Zus
  2. Emely:
    20 augustus 2023
    En wat was die cache onder het bosje op de hei?
  3. DCVE:
    20 augustus 2023
    Een boek eaaron we een boidschap schreven.
  4. Ingrid:
    21 augustus 2023