01 Nijmegen Parking Katwijk

27 januari 2022 - Katwijk aan Zee, Nederland

Het had wat voeten in aarde voordat we een appartementje konden gaan huren. Je kunt tegenwoordig tenslotte niet overal naar binnen. Maar gelukkig gaven Mark en Ernst in de persco groen licht, al voelt het voor ons wel als oranje zolang er 60,000 besmettingen per dag zijn. Daarbij kwam nog dat we niet hadden gemerkt dat de gereserveerde loft uit twee verdiepingen bestaat, zodat er ‘s nachts een trap zou moeten worden afgeklauterd. Moet je net Tony hebben. Na een telefoontje konden we de loft cancellen en de ‘Condo’ betrekken, het appartement op de eerste verdieping.  Alles gelijkvloers met inloopdouche, wc, slaapkamer en woonkamer met volledig toegerust keukenblok.

Onze gastvrouw, Brigitte loodste ons naar de rand van onze (winkel)straat, want we konden er met de auto niet in. Dat betekende een stukje onhandig lopen met een krat voedsel, twee koffertjes, en een schoenentas, maar Brigitte hielp sjouwen, terwijl Tony in de auto wachtte. Daarna eerst de auto parkeren  in de enorme parkeergarage aan de boulevard (de eerste twee uur is het gratis) en dan weer terug om de instructies te ontvangen over ons tijdelijk onderkomen. Voor Joop: ja ze heeft bij jou in de klas gezeten, ze herinnert zich jouw krullen  van zo’n 35jr geleden nog goed nog goed.

Brigitte raadde ons aan voor het parkeren een weekkaart te kopen, dat is goedkoper. Na de thee togen we dus vol goede moed naar de automaat: kies weekkaart, pin 35€ en als laatste instructie: neem het kaartje. Vervolgens veel gereutel en …. niets. Inmiddels sprong het apparaat op storing. Geen kaartje!!  Het telefoonnummer dat erbij stond werd bemand door een jongen die zei dat hij pas na 18:00 kon helpen, maar dat er beneden een loge was van de parkkeergarage wachter. Inderdaad vonden we beneden in de garage een vriendelijke mijnheer achter tien monitoren die wilde helpen. Of we betaald hadden. Ja dat hadden we, maar in een garagebunker werkt een iPhone niet en de wifi was van de gemeente. Hij liep wel even mee naar boven. Daar aangekomen kon Dick de afschrijving laten zien en zijn kaart beneden ophalen. Pfffff.

1a wegens omstandigheden ….

We wandelen nog even door Katwijk.Het barst hier van de winkels. Eigenlijk wel logisch, want de gemeente heeft 70,000 en het dorp 18,000 inwoners. Bij de Coop scoren we yoghurt en koffiepads voor ons Nespresso ding. En morgen halen we verse broodjes bij de bakker, want die zit aan de overkant.

1b Onze Princestraat

Voor het avondeten had Tony voor alle zekerheid gisteren al gereserveerd bij één van de strandpaviljoens die het hele jaar open zijn. Volgens Brigitte is het restaurant van de viswinkel hier op de hoek veel beter, maar we gaan toch naar strandpaviljoen  ‘t Centrum. Er komen nog meer avonden. We kiezen voor sliptongen (je krijgt er gelijk drie) en een gevulde paprika; witte wijn erbij en koffie toe.  Het was prima, maar we zullen de komende dagen toch vooral overdag naar zo’n strandtent gaan, want van de zee zie je om zeven uur niets…..

1. Emely:
    27 januari 2022
    Lieve vakantiegangers,
    Dank voor jullie verhaal met veel stress of misschien beter gedoe. Uiteindelijk kwam het dus goed.
    Hebben jullie al wel de door Tony zo geliefde zee gezien? Of wordt dat morgen?
    Voor nu welterusten en geniet morgen van een lekker ontbijtje met Nespresso koffie.
    Wij zitten aan het IJ; heerlijk! Liepen vanmiddag een eind langs het Amsterdamse water.
    Groet en tot later!
  2. Thea Ellenbroek:
    27 januari 2022
    Ton en Thea
    Mooi verhaal Dick! Wij herkennen jullie verhaal in de garage. Wij hebben een keer in Keulen vast gezeten in de parkeer garage van ons hotel omdat de accu leeg was. Na een telefoontje arriveerde na een paar uur (!) een enorme takelwagen om onze auto op te halen maar deze wagen kon de kelder niet in.
    Uiteindelijk bedacht iemand dat ze met een klein autootje met een kabeltje de accu weer konden opladen.
    Morgenvroeg schijnt de zon! Dan kunnen jullie strandwandelen.
    Zijn daar ook geo catches?
  3. Zus Elly:
    28 januari 2022
    Hoi broer en zus, weer genieten van jullie reisverhalen. In de winkelstraat in Katwijk. Het tegenovergestelde van jullie mooier onderkomen in het mooie Drenthe.Geen vervelende parkeergarages maar wel prettig dat je aande overkant verse broodjes kunt kopen en geen 5km moet rijden voor je een winkel tegen komt. Heel veel plezier de komende dagen. Sluit ik deze 27jan. toch een beetje vrolijk af. Liefs zusje
  4. Paul:
    28 januari 2022
    oef… veel gedoe.. maar er is zon.. natuurverschijnsel these days… geniet van ruis en golven
  5. Miny:
    29 januari 2022
    Wat goed, dat TONY ook in Katwijk was: anders had een van jullie beiden wellicht beneden aan de trap gelegen, 's nachts! Veel geregel bij de start van verder hopelijk fijne dagen in Katwijk, met veel wandelingen en lekkere vismaaltijden!
    Hartelijke groet vanuit het nu regenachtige Nijmegen, en: tot ziens.