Dag 07: naar DC&N in Playa de la Arena en Guia de Isora

19 januari 2023 - Callao Salvaje, Spanje

In Dick zijn familie zijn diverse “jongens” naar hun grootvader genoemd: Dirk Cornelis. De man zelf hebben ze geen van allen zelf gekend, terwijl “oom” DC ook al lang uit het leven is. Maar DC uit Dordt kennen we wel en het is een goed gebruik dat we elkaar op Tenerife ontmoeten, want DC Dordt en zijn vrouw Niesje komen al dertig jaar naar dit eiland om te overwinteren.

Na drie coronajaren zien we elkaar voor ‘t eerst weer in hun appartement in Playa de la Arena. Het is reuze gezellig om weer bij te praten en herinneringen op te halen. Ja, we worden allemaal een dagje ouder (DC&N tikken bijna de tachtig aan), maar we genieten er nog van.

Het bezoek loopt een beetje uit de hand, want de WiFi verbindingen zijn slecht en DC&N moeten wat bijgeschoold worden in het apparaat gebruik. Vooralsnog komt alles goed, met garantie tot aan de voordeur (want dat heb je met IT-gedoe).

Na koffie, lunch en thee slingeren we ons weer naar benee. En dan blijkt de weg naar Adeje afgesloten. We moeten weer omhoog slingeren langs het appartement nòg hoger, richting Guia de Isora over een nog meer slingerende weg die Tony had uitgezocht.

Droge beekOp het plein

Guía de Isora is niet zo ver van waar we verblijven, maar we waren er nog niet eerder geweest. Het blijkt een oud plaatsje met hier en daar nog van die kleurige koloniale huizen, een kerk en een kroeg.

Kerk in Guia de IsoraIn de kroegStilleven in de kroegPlein

Maar ook nieuwbouw met een heuse theaterzaal en cultureel centrum dat dan weer megalomaan aandoet voor zo’n plaatsje.

Vanavond eten we weer bij Casa Maria. Behalve pizza hebben ze ook vis op het menu. Het wordt “lengua a la plancha” oftewel gegrilde tong.

1. Zus Elly:
    19 januari 2023
    Wat geweldig dat jullie weer een stukje familie, in dit geval de v Wijngaardjes hebben ontmoet. Na drie jaar, natuurlijk wat jaren ouder,is het goed dat jullie voor deze vakantie gekozen hebben. Natuurlijk voor de prachtige natuur en dan ook nog de familie. Het kan zomaar over zijn. Weer zo'n mooie genietdag.
    Houden zo. Tot morgen, lfs Zus
  2. Emely:
    20 januari 2023
    Grappig dat zowl jij, Dick, als ook jij, Tony, onafhankelijke familiebanden op Tenerife hebben. Tsja, afgesloten wegen……. lastig. Die komen we ook in Panama tegen. Meestal is het wachten geblazen. Stond er geen piano in de theaterzaal of in het cultureel centrum? Wachten op pianomuziek van Da Falla, Albeniz of Rodrigo?