Dag 09: Dagje Callao

21 januari 2023 - Callao Salvaje, Spanje

Gisteren aten we nog een keer bij de Indiër. Kip was dit keer het eiwitbestanddeel met rijst en knoflook naanbrood. Het was serieus teveel. Toen we espresso’s bestelden  kwamen  die niet door. Wat bleek: de koffiemachine was stuk. Oosterlingen zullen nooit toegeven dat iets niet goed is. Na drie kwartier trokken we onze eigen conclusie, dan maar geen koffie.

We aarzelden dus voor vandaag: gaan we erop uit of doen we rustig aan om wat verder “uit te buiken”.

Mooi hè

We kozen voor het laatste en daarmee voor het balkonontbijt, koffie bij de cafetaria, en een wandeling langs onze eigen kust waarbij we drie geocaches meepakken.

De kust achter Jeroen en PaulaDe baranco naarcParaiso

Inmiddels hebben we ook nog wat cadeautjes gekocht en na een klein hapje op ons eigen balkon maken we ons op voor een late lunch cq vroeg avondmaal op het dakterras bij Jeroen en Paula. Het blijft bijzonder om in januari op je dak te bbq-en. Jeroen is een carnivoor, dus voor de te verwachte eiwitten moeten we ons na gisteren een beetje inhouden.

Bij J&P ontmoeten we Gaston, een goede vriend van beiden. Hij eet en praat gezellig mee. En ook fijn voor Paula als we af en toe toch in Rotterdams gekeuvel vervallen, want daar heeft ze weinig kaas van gegeten.

Hoge sunsetDe lage sunset

We fotograferen de zonsondergang vanaf het platte dak. Wat een uitzicht hebben ze daar toch.

Om een uur of zeven is het dan toch tijd om afscheid te nemen en met veel goede wensen over en weer gaan we terug naar ons appartementje om de koffers te pakken.

We halen de wandelstokken uit de auto en fotograferen het nummer van ‘ons’ appartement. Dat vinden we toch wel het vermelden waard:

We wonen op 410Blok 6

Het adres van het complex is El Jable 41, dat is helder. Maar dan: we vertoeven in het 6de blok, waarvan we op de 4de laag wonen op nummer 410 (onze buren zijn 412). Boven ons bevindt zich 510 en 512. De Oostkant heeft een even blok nummer de westkant oneven nummers. Onze naaste blokburen op blok 8 voeren de laatste digits op 14 en 16. Kortom de systemen lopen door elkaar heen, waar bij de blok nummers onafhankelijk lopen van de appartementnummers. De honderdtallen staan voor de laagnummers en niet de etagenummers, dat zou maar verwarring geven…..

Vanavond worden de koffers voorgepakt en morgen de rest. We vliegen om 11:20. Er wacht ons een koud Nijmegen, de korte broek kan voorlopig weer uit.

1. Zus Elly:
    21 januari 2023
    Jullie vakantie zit er weer op, Ik heb weer genoten van jullie verhalen en prachtige foto's.
    Ik sta altijd weer versteld hoe ze de cappuccino zo mooi kunnen serveren. Het lukt mij niet. Lieve broer en schoonzus voor morgen een voorspoedige reis naar huis. Sterkte met afkicken. Maar dat zal wel lukken, jullie zijn wel wat gewend. Liefs Zus
  2. Ineke c.j. van Eck:
    Hoi! Tony & Dick,
    Bijna -ademloos- heb ik jullie verslag gelezen... Mooie foto's en ga zo maar door. . Dank-jullie-wel. Het deed me trouwens ook ook goed toen hond Moos geopereerd werdt. Gaat trouwens goed met Moos.
    Ben trots op de combinatie van Eck -Schouten. En ondek samen nog veel meer... Wel thuis! Dikke zoen en kwispel vanuit Ons IJsselmeernest
  3. Ineke c.j. van Eck:
    22 januari 2023
    Psst... De Bourgondiër kwam door jullie verhaal ook in mij weer boven.
    In Bilbao heb ik nu trouwens nog echte Inktvis vers van het mes gegeten. Heerlijk! BIJ jullie waren het trouwens Inkvisringen. Wat ik heb gemist is muziek. Waar ik ook woonde en gewerkt heb ter wereld, was altijd benieuwd naar de traditionele muziek, dat begrijpen jullie! Tony & Dick, tot ziens!
  4. Ineke c.j. van Eck:
    22 januari 2023
    Nu Inktvis eten moet uit mijn verhaal, dat begrijpen jullie. Ben blij, dat ik ooit heb kunnen genieten van deze mooie stad! Doei!