01 weer naar Drenthe. Witte Donderdag

14 april 2022 - Gasteren, Nederland

Na een dikke maand uitstel, zijn we dan toch weer in “ons” huisje in Gasteren beland. Wat een weer gaan we treffen in dit paasweekend. Nu kreeg onze reis toch wel wat beslommeringen, want dinsdag werden we gebeld door de firma uit Drenthe, die meededeelde dat ons dak, samen met onze buren aan de Korte Bredestraat, eindelijk aan de beurt was. Het kon alleen vanaf donderdag. Tegenwerpingen haalden niets uit, want nu werd het mooi weer en de buren waren al akkoord. We wilden toch op tijd naar Drenthe en spraken af dat ze bij ons zouden beginnen en onder het wakend oog van de buren de klus zouden klaren. Om kwart voor acht stonden de jongens op de stoep. Het afplakken kon beginnen, want dat is het meeste werk. We hebben het letterlijk over ons heen laten komen. De buren hebben inmiddels al een foto gestuurd van het “nieuwe” dak.

01 Het nieuwe dak

Gerustgesteld, maar enigszins gestressed toch op tijd naar Drenthe, waar die dakmannen net vandaan kwamen. Rond enen waren we bij zus in Gieten. Na een korte plas/thee/water stop zijn we met ons drieën bij bakker Job in Gieten een boterham gaan eten (zus trakteerde), dat heb je bij bakkers. Een boterham bij bakker Job betekent niets meer of minder dan een vier centimeter dikke plak, afgeladen met kipsalade, tomaat, sla en bieten. We goten het af met water en thee.
Tony ging nog even shoppen bij de Jumbo, want Dick had natuurlijk niet alles kunnen meenemen en wist ook niet meer zo precies wat ie in de krat had gestopt.

Ons privé plein Ons privestraatje

Tegen vieren stonden we bij Fred en Trudy (ons gastpaar) voor de deur. Zij maken het goed. En het huisje, dat stond er nog met straatje, pleintje en dat onmetelijke uitzicht. We genoten alweer van ons eerste ommetje, langs de vennen, het hunebed en de Brink. Het is hier allemaal vlakbij.

GagelsGagels venHunebed D10

Eenmaal weer thuis gingen we aan de kook met inductie, en als je gas gewend bent, geeft je dat altijd een unheimisch gevoel, omdat je niet kan voorstellen dat die onzichtbare inductiestromen gewoon werken op die stalen pannen, waarin vandaag rijst, courgette, paprika en vegavlees zat.

Morgen gaan we een app wandeling proberen, die is georganiseerd door “de geschiedenis van nederland” en die start in Anloo, hier vlakbij

1. Emely:
    14 april 2022
    Wat gezellig weer, zo’n vakantieverslag. Zelfs met stress 🤔. Maar uiteindelijk waren jullie blij, Elly blij, Job blij, Fred en Trudy blij, wat wil je nog meer?
    We zijn erg benieuwd naar de Podwalk. We zullen het morgen lezen. Wat wordt er veel gedaan om ons bezig te houden. Wij deden vandaag #8 Westerpark Amsterdam uit ‘10 keer de beste plekken voor bloesem en bollenvelden in bloei’ van de NS. We zagen prachtige kersenbomen in een ‘suikerspin-look’.
    En allemaal boffen we maar met dit prachtige weer! Groet en geniet er morgen verder van.
  2. Ingrid Thoonen:
    14 april 2022
    Zo te zien is alle stress weg en zijn jullie lekker aan het genieten.
    Jullie komen straks terug in een mooi huis. Tuin en dak zien er👌uit.
    Enjoy!
  3. Zus Elly:
    Dit wordt weer genieten,
    Mooi schoon glimmend dak door Drentse jongens schoongemaakt, maar niet zo idyllisch als het Drentse riet op jullie tweede woning. En natuurlijk als jullie weer op avontuur zijn ,boffen Jullie met het prachtige weer. Camera inde aanslag en ons weer laten genieten van de prachtige omgeving van de DrentseAa. Het verveelt nooit. En ja, Emely, ik ben zeker blij dat broer en schoonzus weer dichtbij zijn Een jaar geleden verloor ik mijn maatje Henk. De stilte en de leegte blijft. Dick en Tony vullen het een beetje op. En weer vooruit kijken. In Drenthe zeggen ze : kop der veur.Het komt goed. Lfs zus
  4. Joop van Eck:
    15 april 2022
    Weer een mooi geschreven reisverslag. Ja, Drenthe is een mooie provincie. Dat hebben El en Henk indertijd goed gedaan daarheen te verhuizen. Fijn dat jullie langs El geweest zijn. Ik wacht weer op het volgende verslag.