01 Van Nijmegen naar Callao 17 januari

17 januari 2020 - Callao Salvaje, Spanje

Voorspoedige reis

We hadden een gunstig vliegtuig uitgekozen, dat om twee uur in de middag zou vertrekken en om zes uur op Tenerife zou landen.

Toen we op het Kerkpad liepen werden we gespot door buurvrouw Mientje die ons instant naar het station bracht. Met nog tijd voor koffie pakten we de trein van 10:28 en arriveerden rond twaalven op Schiphol. Je verwacht topdrukte, maar we konden bijna zo doorlopen, ware het niet dat Tony haar toilettasje in de handbagage had. Alle flesjes mochten mee.

Na de gebruikelijke hangkoffies en broodjes vlogen we vlot richting kreeftskeerkring, waar de zon op Saharahoogte schijnt, maar het eiland Tenerife voor aangename temperaturen zorgt.

Bij Eurocar stonden ze al klaar. We kozen voor een Renault Captur die we uiteindelijk toch als gratis upgrade meekregen. Bijna nieuw met een soort creditcard bediening. We gaan het nog verder uitzoeken.

LeguaanTony met Akido

Onze flat ligt twee deuren verder bij Jeroen en Paula. Via Jeroen konden we het voor een zacht prijsje huren. Eigenlijk weer een beetje thuiskomen hier bij J&P met Alfie, Akido, Leguaan, Zorro, en de vogels.

1. Emely:
    18 januari 2020
    Een leguaan als huisdier? Een levende? Wij hebben er zojuist enkele gespot aan de oever van de Rio Magdalena vanuit een bootje.
  2. DCVE:
    19 januari 2020
    Ja Paula is een echte dierenliefhebber. Hij is al oud, die leguaan. Hij vervelt en verkleurd voortdurend.
  3. Anton.luijendijk:
    19 januari 2020
    Ja, die Captur is een heerlijke auto; wij hadden hem vorig jaar in Spanje. De aller eerste keer zat ik naar mijn contactsleutels te zoeken, die er dus nooit zijn! En de zit is lekker hoog. Veel plezier daar y hasta luego. Adri & Anton