06 Playa Parayso 22 januari

22 januari 2020 - Callao Salvaje, Spanje

Obstructies

Jeroen en Paula zijn inmiddels óók  enthousiast geraakt voor het schat zoeken. Dick had er drie uitgezocht: eentje in een barranco, eentje op een rotseiland en eentje aan een strand.

Om naar Playa Paradaiso te komen, lopen we eenvoudig de straat uit langs de bananenplantages en de rotspartijen.

4497594-s.jpg?1579705354Rotsen in de achtertuin van Jeroen en Paula

Gelukkig voor Tenerife doet de overheid hier aan onderhoud van de waterafvoeren, echter was vandaag precies de barranco afgesloten, waar een van onze schatten lag. Niet getreurd, er zijn er nog twee, maar ook kandidaat twee bleek afgesloten, omdat er óók  aan het kustpad Werd gewerkt. Nu was kandidaat nummer  twee bijzonder omdat de cache niet zo zeer uit een schat bestond, dan wel uit een college over geologie. En wel over lava uitbarstingen nabij het water (de zee). Een speciale geologenclub heeft deze punten in kaart gebracht. We konden dichtbij genoeg komen om te begrijpen waar het over ging: lavasporen in het gesteente, en slakken in de rotsen. De uitzichten zijn hier overigens prachtig.

Lava sporenZicht op de geologische cache

Kandidaat nummer drie was bij het El Pinque strandje. Hij was verstopt langs een trap die van het strand naar boven liep.

Jeroen’s eerste vondst

Jeroen vond de schat dit keer, maar niet voordat Alfie aan de ingang van het zwembad-met-terras  van het Hard Rock hotel de portier had nat gespetterd. Hij hield zich flink, maar was duidelijk “not amused”. Boven dronken we koffie, en daarna besloten we om onze nog openliggende eerste kandidaat te slechten door hem van de andere kant te benaderen.

4497599-s.jpg?1579705087

Ook hier was de schat gauw gevonden, op aanwijzing van Dick. Daarmee hadden we voorlopig even genoeg schatgezocht om uit te gaan rusten in de zon. Het weer is ten goede omgeslagen: de zon schijnt, maar het is niet overdreven warm.

Vanmiddag zijn we met Paula naar het nieuwe appartement gelopen, want Tony had het nog niet gezien. Het is veel ruimer gesitueerd dan waar nu gewoond wordt, terwijl het qua oppervlak het ongeveer even groot is. In Callao oog in oog met de zee koffies met kaaskoek gegeten, want we eten laat vanavond omdat Jeroen pas om halfelf thuiskomt. De zalm en salade smaakte met de Rioja prima. Morgen gaan we eens naar het noorden. Een nieuw gebied voor ons.

1. Emely:
    22 januari 2020
    Ah, dat is dus de nieuwe hobby, schat zoeken. Lijkt spannend. Maar als dat doosje nou weg is en de volgende schatzoeker komt? Heeft hij/zij dan pech?
    Mooie luchten, mooie uitzichten, mooie verhalen! Dank!
  2. DCVE:
    22 januari 2020
    Ja dan heeft hij/zij pech, maar in zijnbhaar vindlog zal hij/zij dat gaan melden. De eigenaar (hij/zij die de schat heeft gelegd) gaat op onderzoek uit en restaureert het. Doet ie dat niet, dan verdwijnt de schat van het internet. Ja, het is een slim systeem en je komt nog eens ergens.....
  3. Peter:
    24 januari 2020