05 Playa de la Arena en La Caleta 21 januari

21 januari 2020 - Callao Salvaje, Spanje

Kustplaatsjes

Vandaag hebben we afgesproken met neef Dick C van Dick C. We hebben dus dezelfde opa. DC en Niesje overwinteren hier vlakbij in Playa de La Arena. Met de auto ben je er in een halfuur, waarbij we onszelf wel door Alcalá moesten worstelen. Altijd verstoppingen daar.
DC had ons een uitgebreide routebeschrijving toegeappt, want de eenrichtingswegen waren sinds de vorige keer omgewisseld. Het appartement boven biedt een prachtig uitzicht op zee en als het meezit op Gomera. Het is altijd leuk om herinneringen van toen op te halen van families die voor Hollandse begrippen destijds ver uit elkaar woonden. Dat dat dan op Tenerife gebeurt maakt het wel speciaal.

Na een superlunch daalden we weer af naar de playa om door te steken naar Caleta. Het is er toeristisch, maar het ligt er wel heel schilderachtig bij met strand, haventje en heel veel horeca, die op het water uitkijkt.

De terrasjes aan het waterVanaf het terrasHaventje La Caleta

We waren bijtijds terug in Callao Salvage om verdere plannen te smeden voor de komende dagen. Bij Restaurant Sorpresa een pizzaatje en een kippensalade gescoord. Geen sterrenrestaurant, maar wel gezellig druk met vooral toeristen, want daar wemelt hier van.