Mallorca: Dag 1

25 april 2018 - Cala d'Or, Spanje

De De Graaf taxi reed stipt om 1200 uur voor om ons bij het station af te zetten. Om een of andere reden zijn bij ons de koffers weer net iets zwaarder dan we dachten en dan is het puur luxe met DeDe Graaf taxi. Om 1400 uur op Schiphol, en het valt dan niet mee om die ns-uitcheckpaaltjes niet te vergeten, zo verdekt staan ze bij die roltrappen boven.TUI heeft in hal 3 een flinke hoeveelheid incheckbalies voor de koffers terwijl de security aan de andere kant van de luchthaven lijkt. Dick zijn jasje met elektronica kwam niet door de scan, maar bij de tweede poging wisten ze het ook niet, dus na tien minuten konden we naar de C-pier, die ook weer achteraan lag. Na een gatewissel stapten we toch nog vlot in en vertrokken we binnen de marge inclusief een flesje spa van 3,50EU, want water moet vloeien en geld moet stromen.Tijdens de vlucht was er film, waar we niet naar keken, maar de tijd ging toch vlot voorbij. Het blijft me verbazen dat ze nog steed sigaretten verkopen daarboven. Weg ermee! Eenmaal beneden zaten we weer aan de rand van het vliegveld, om naar de band te komen. Dick heeft een Europcar premium en zo kon hij aan de balie bij de band de papieren ophalen, terwijl Tony de koffer als een van de eersten van de band sleurde. In de parkeergarage konden we meteen doorlopen naar de sleuteldesk; een lange rij wachtenden achterlatend. Kortom binnen een halfuur reden we naar buiten en voorspoedig naar ons Inturotel in Cala d’Or dat in het zuidwesten ligt. Voor donker binnen. Het was nog even een ding om de auto weg te zetten, want dat moest met de kamersleutel die we nog niet hadden, terwijl voor de deur parkeren geen mogelijkheid was. Cala d’Or is een echt toeristenoord, waar het personeel liever geen spanjaarden ziet binnenkomen, want die eten veel later dan die toeristen. Spanjaarden zie je hier dus nauwelijks recreëren. Het wemelt hier van de eettentjes ene en tapas tent was gauw gevonden. De hoeveelheden zijn groot dus kalm aan met bestellen, zo bleek. Moe gereisd gingen we om 2300 te kooi, lees op de springboxen