Mallorca: Dag 2

26 april 2018 - Cala d'Or, Spanje

Havengeld

Een beetje uitgeslapen vandaag, nou ja half negen is een mooie tijd. Met de kaasboterham van gisteren ontbeten met thee uit Nijmegen. Een beetje luieren kan geen kwaad en dus naar de  haven Cala d’Or gelopen. Het gaat hier niet om een vissershaven, maar om een jachthaven. Veel paraderende Engelsen en Spanjaarden, die hun boot(je) hebben afgemeerd. Ook hier veel restaurantjes, waar je ook koffie kunt drinken met zicht op zo’n boot. Vandaag schommelden ze best heftig met een windje van zeven bft.

Voor de lunch besloten we zelf wat in te slaan bij de Spar en de bakker. Boter, kaas en eieren zeg maar, geflankeerd door ham en sinaasappels en een flesje water natuurlijk, want dat uit de kraan is hier niet te drinken. Wat een Cl2 lucht.

In ons appartement met balkon hebben we een living met keukentje, een slaapkamer met boxsprings en een bad/wc kamer. Allemaal heel efficiënt ingericht. Iedere dag wordt je bed opgemaakt en waar nodig wordt je van schone handdoeken en zepen voorzien. Het complex is groot met twee zwembaden buiten en een binnen, restaurants en conferentieruimtes.

Om half drie kwam onze reisagent van TUI langs om uit te leggen dat we het eiland konden bezoeken door mee te doen met excursies of zelf een auto te huren. We laten het aan ons voorbijgaan.

We gaan vanmiddag met onze eigen auto (VW polo) naar Porto Petro, een klein dorp op enkele kms van ons hotel. Dick had een wandelingetje gezien op een site en geladen op de iPhone. Het bleek een redelijk ruig rotspad langs kust een kliffen richting een toren en een vuurtoren. Het punt is dat de landhuizen niet aan de zee grenzen en dat er langs de rand nog net een soort van pad/ruimte tussen loopt. Het was te doen, maar voorbij de punt van het eiland werd het toch te gek en besloten we tussen de landhuizen door naar de weg te komen. Een beetje abrupt einde van ons avontuur, maar het moet wel veilig blijven.

Er was tijd over voor het haventje in Porto Petro. De boten zijn hier minder groot en de resto’s minder chique. Op een hoek konden we boven, op de 1ste verdieping, thee/tonic drinken met uitzicht over de boten. Best wel leuk eigenlijk.

Met de auto weer rond zes terug bij ons appartement voor douche en plannen voor morgen, want het wordt mooi weer! In het dorp ons te goed gedaan aan een pizza en een avocado/garnalen salade met een mini aardappelsoep (amuse van het huis) vooraf en een cheesecake met koffie toe. Alles zoveel mogelijk gedeeld (compartido) natuurlijk, want we houden van gevarieerd maar niet te veel.