04 De Teide 20 januari

20 januari 2020 - Callao Salvaje, Spanje

Langs de lavastromen

Vanmorgen in Callao ontbeten. Voor vijf euro heb je jus, thee en een tosti, dat italiaans ontbijt heet.

4495457-s.jpg?1579547605

Als je op Tenerife bent, moet je de Teide op. Het zag er bewolkt uit, maar op 2000m zagen de vooruitzichten er goed uit. Dick had nog twee geo’s uitgezocht, zodat er weer een onverwachts wandelelement in de tocht kwam.

De lavavelden

Via Chìo klommen we het plateau op om daarna door de prachtige lavalandschappen te kunnen rijden. Dat doe je tegenwoordig langs houten hekwerken, maar goed, safety first. De schatten lagen voorbij het bezoekerscentrum en de kabelbaan, en dat was wel gunstig voor de drukte. Er stond een stevige wind, maar de zon scheen erbij. Flink je huid afdekken dus tegen stof en uv.

4495462-s.jpg?15795479064495464-s.jpg?1579547960Bij de tweede cache

De twee schatten waren snel gevonden. Bij de tweede wel veel drollen, want de mens zoekt nu eenmaal graag beschutting op deze vlakte. We besloten terug over Villaflor te rijden, waar Jeroen nog een leuke lunchplek wist. Het bleek een Spaans koloniaal resort te zijn, waar we in feite rond theetijd licht hebben gegeten. Chique maar vooral lekker.

Vilaflor restaurant

Eenmaal weer beneden bezochten we het nieuwe winkelcentrum Rose, waar we in de Dino voor vanavond nog wat insloegen. Jeroen en Paula zijn er blij mee, want het ligt op een steenworp van hun huis.

Morgen moet Jeroen weer aan het werk, dus tijd voor een bezoekje aan neef DC en nicht Nies uit Dordt.

1. Anton.luijendijk:
    20 januari 2020
    Steeds als jullie het over Callao hebben, denk ik: "Wat!!!! Zitten ze nu weer in Perú?"
  2. DCVE:
    20 januari 2020
    Wat denk je van Santiago of Santa Cruz, dan is Nijmegen een stuk simpeler ☺️
  3. Emely:
    22 januari 2020
    Dat maaltje lijkt op bacalao y pimiento, verdad?
    Rijd én loop je over die lavabrokken?
  4. DCVE:
    22 januari 2020
    Ja er zat paprika in en het rustte op aardappel. Er is een weg uitgehouwen door die lava. We reden dus over asfalt met uitzicht op die brokken. Lopen ging over korrelige paden van fijne lavakorrels