Dag 01: naar Tenerife

14 januari 2023 - Callao Salvaje, Spanje

Het is alweer drie jaar geleden dat we op Tenerife waren. De eerste corona gevallen waren hier in januari 2020 gesignaleerd en nu, zoveel later, zijn we nog niet aan de laatste gevallen toe, beter gezegd: het zal nooit meer verdwijnen.

De reis duurt een werkdag. Theo, onze buurman, bracht ons veilig naar het station. Het blijkt dat er geen rechtstreekse treinen meer van Nijmegen naar Schiphol rijden. Dus òf overstappen in Arnhem òf in Utrecht. Het werd het laatste. Om halftwaalf stonden we op Schiphol in de veronderstelling dat oneindige wachtrijen ons lot zouden zijn. Op het nieuws hoorde je immers niet anders. Maar … niets van dat alles. Binnen vijftien minuten waren we door alle controles heen, en dus hadden we meer dan genoeg tijd voor een lunch van de schiphol catering.

De drukte in het vliegtuig viel ook mee, met 80% bezetting vlogen we de VK en de nrc spellend in 4,5 uur naar onze bestemming. Na nog eens een half uur waren we een koffer en een huurauto (automaat, opel mokka) rijker onderweg. De bestemming: hotel Tropical Garden in Callao Salvaje. Het bleek een pas verbouwd apart-hotel, waar je de appartementen alleen zonder lift kan bereiken. Goed voor de conditie zullen we maar zeggen.

We zitten vlak bij het centrum van het dorp, de zee en Jeroen en Paula, die we ook in drie jaar niet gezien hadden.

Sushi eten

Jeroen had een tafeltje geserveerd in een sushi restaurant, waar ze ook warme dingen serveerden. We deden ons na die lange reis te goed aan wantan soup, nori soup, kip- en rundvlees gerechten en jawel sushi. Allemaal gezellig en lekker.

We gaan het bed uitproberen en morgen zien we wel verder waar we precies uithangen.

1. Emely:
    14 januari 2023
    Hè wat ouderwets gezellig weer, jullie reisverhaal! Bij jullie ook korte broeken-weer zo te zien. Heerlijk toch? Spannend wat de dag van morgen jullie brengt.
    Oja, wij zitten nu hoog in de bergen met slechte wifi. Hoop dat de contacten over en weer blijven lukken.
  2. DCVE:
    14 januari 2023
    Hoi, we waren gisteren beetje uitgevloerd. Maar nu schijnt de zon Siebold. 22-25C! Uitzicht op twee zwembaden. Wifi was hier ook probleem, de verbinding was te onveilig voor brave apples. Via ip-bypass en de receptiemevrouw, is het opgelost. Gr dct
  3. Siebold:
    14 januari 2023
    Tjonge, vier en een half uur vliegen naar Tenerife! Panamá is “maar” twee keer zo ver, dat had ik niet gedacht. Mooi weer daar? Of is dat zo vanzelfsprekend dat je het niet eens meer noemt?
  4. Zus Elly:
    14 januari 2023
    Goedemorgen, broer en schoonzus, Heel verstandig dat jullie "vrijwillig" gevlucht zijn naar warmer oorden. 23gr, jaloersmakend.
    Hier moet de winter nog ' beginnen '
    En na drie jaar weer vrienden ontmoeten ,
    Heerlijk veel bij praten . Een hele mooie ontdekkingstocht vandaag en tot vanavond. (als het niet te laat wordt) lfs zus.
  5. DCVE:
    14 januari 2023
    Ja was gezellig met broer(tje) van Tony en Paula weer te zien. Daarna bertje uitgevloerd. No zon! Gr dct
  6. Zus Elly:
    14 januari 2023
    Ja natuurlijk, het was me even ontschoten. Dan is de ontmoeting na drie jaar nog waardevoller
  7. Emely:
    15 januari 2023
    Dat ziet er weer prachtig uit.Zomer in de winter, dat is toch één van de dingen waar je het voor doet? En familie natuurlijk. Hoe lang is het geleden dat wij Jeroen en Paula op het Kerkpad troffen?
    Leuk om jou weer tegen te komen, Elly! Hoe is het?
    Die zonsondetdang….. wooow…. net op tijd!
    Al gezwommen? Tony vast wel 👙
    Groet en geniet ervan!